Арқалық әуежайы қалпына келтіріледі: Бұл мемлекетке 7,7 млрд теңге шығын әкелмек
Вице-премьер Роман Скляр Арқалық әуежайын қалпына келтіру жоспарланып отырғанын айтты. Оның айтуынша, бұл мемлекетке шамамен 7,7 миллиард теңге шығын келтіруі мүмкін. Бұл туралы Stan.kz ақпарат агенттігі хабарлайды.
Фото: Константин Будаев
Қостанай облысының әкімдігі Арқалық әуежайының жағдайын бағалау үшін Қазақ NTDK Group компаниясын шақырды. Аталған компания мәліметіне сәйкес, ұшу-қону жолағы, такси жолы мен перронның жағдайы қанағаттанарлықсыз. Үкімет келесі параметрлер негізінде әуежайды қалпына келтіруді жоспарлап отыр:
- Ұшу-қону жолағы кемінде 2,2 шақырым болуы керек. Әуежай Q400, АН-24, CRJ 200 және осыған ұқсас ұшақ түрлерін қабылдайды. Ол үшін жалпы ауданы 187,4 мың шаршы метр болатын аэродром жабындарын жөндеу қажет. Алдын ала есептеулер бойынша қалыңдығы 70 мм ұсақ түйіршікті асфальтбетон жабындысын төсеу құны 1,6 миллиард теңге болады;
- Жолаушылар терминалының өткізу қабілеті сағатына 70 жолаушы және 1300 шаршы метр болуы тиіс. Құрылыс-монтаж жұмыстарының сметалық құны барлық инженерлік желілерді орнатуды, сондай-ақ багажды өңдеуге және жолаушыларды тіркеуге арналған жабдықтарды сатып алуды ескере отырып 4 миллиард теңге болады;
- Әуежайда аэродромдық қызмет көрсету, авиациялық қауіпсіздік қызметі, ұшуларды электрлік жарықтандыруды қамтамасыз ету және басқалар үшін өндірістік объектілер болуы тиіс;
- Әуежайда аэродромның арнайы техникасының паркі болуы керек: бір шнек роторы және қалақшасы мен щеткалары бар екі қар тазалау машинасы. Олардың сметалық құны 190 миллион теңге (бұрандалы ротор – 51 миллион теңге, қар тазалағыш машина – 69,5 миллион теңге);
- Әуежайда әуе кемелерінің дұрыс қонуы үшін аэронавигациялық және метеорологиялық жабдық болуы керек. Метеорологиялық құрал-жабдықтардың ең төменгі құрамының сметалық құны 70 миллион теңге, радиотехникалық жабдық – 1,8 миллиард теңге.
"Осылайша, әуежайды қалпына келтірудің алдын ала сметалық құны 7,7 миллиард теңге болды. Ал әуежайды қалпына келтірудің нақты құны тиісті жобалық-сметалық құжаттама әзірленгеннен кейін анықталады", – деді Скляр.
Вице-премьер Қостанай облысының әкімдігі жобалық құжаттаманы әзірлеуге 60 миллион теңге іздеп жатқанын айтты. Үкімет "Қазаэронавигация" мен Қазақстанның авиациялық әкімшілігінің мамандарына әуежайды қосымша тексеруден өткізуді тапсырды. Скляр бұл мәселе үкіметтің тұрақты бақылауында екенін жеткізді.
"Әуежайды қалпына келтіруді қаржыландыру мәселесі облыс әкімдігі белгіленген тәртіппен тиісті құжаттаманы дайындаған соң республикалық бюджет комиссиясының қарауына шығарылады", – деді Скляр.
Арқалық 1970 жылы құрылғаннан 1988 жылы таратылғанға дейін Торғай облысының орталығы болды. 1990 жылы азаматтардың өтінішінен кейін Торғай облысы орталығы Арқалық қаласына ауыстырылды. Бірақ 1997 жылы облыс Қостанай мен Ақмола облыстары арасында бөлініп, түпкілікті таратылды. 1980 жылдардың аяғында облыстық әуежай мен тұйық теміржол вокзалы бар қалада 60 мыңнан аса адам тұрды.
Ұлттық статистика бюросының мәліметінше, 2024 жылдың басында Арқалық қаласында 38 мың адам болды. Бұл 2023 жылдың басымен салыстырғанда 434 адамға немесе 1,13 пайызға аз. 2014 жылы Жезқазған-Бейнеу және Арқалық-Шұбаркөл теміржол желілерінің іске қосылуымен қала транзиттік теміржол вокзалы мәртебесіне ие болды.