Локализация және сұраныс: Jetour мен JAC орта сегменттегі көшбасшы ретінде нығайып келеді
Қазақстанның автокөлік одағының (ҚАО) деректері бойынша, нарық жаңа сатылған автокөліктер саны жағынан 20 165 бірлікке (жылдық көрсеткіште +10,6%) жетіп, жаңа рекорд орнатты. Айдың ең көп сұранысқа ие бес маркасының қатарына 1 321 автокөлікпен (маусымда +26,7%) Jetour кірді, одан кейін 1 111 көлікпен JAC орналасты. 2025 жылдың бірінші жартыжылдығында Jetour 7 242 автокөлік (+86,3%), ал JAC 4 727 көлік сатты. Осылайша екеуі де Қытай сегментінің көшбасшылары қатарында қалды. Бұл туралы Stan.kz ақпарат агенттігі inbusiness.kz порталына сілтеме беріп хабарлайды.
Айта кету керек, JAC және Jetour автокөліктері Қазақстанда отандық Allur автокөлік компаниясының Қостанайдағы зауытында өндіріледі және сатылады. Дәл сол жерде Jetour X70 Plus және JAC S3 сияқты модельдердің жіңіше торапты (CKD) өндірісі жолға қойылған. Ол жеткізілімді тұрақты етеді, сапаны бақылауды және модельдік қатарды жедел жаңартуды ұсынады. Сонымен қатар жергілікті жинақ сыртқы логистикаға тәуелділікті азайтады. Осылайша, шілде айында нарықтағы ең көп сатылған он модельдің жартысынан астамы отандық өндірістен шықты.
Jetour және JAC модельдерінің сәтті шығуы бірден бірнеше фактормен түсіндіріледі. Біріншіден, олар сатып алушыға бірден базалық жинақта барынша опция ұсынады: 10–12 дюймдік мультимедиа, былғары салон, панорамалық шатыр, бейімделген круиз-контроль, айнала түсіретін камералар және 5 жыл немесе 150 000 км кепілдік. Бұрын "базалық жаңа стандарт" қымбат брендтерде ғана болса, енді бұл қолжетімді кроссоверлер сегментінде қалыпқа айналды. Екіншіден, мұндай тартымдылыққа кейбір модельдердің жеңілдетілген автонесиелеу, лизинг және корпоративтік сатып алу бағдарламаларына қатысуы, арнайы акциялардың болуы әсер етеді. Мысалы, қыркүйек айының соңына дейін Jetour X70 Plus сатып алушыларына шиналар жинағы және 5 тегін техқызмет сыйға беріледі.
Бренд өкілдері қызығушылықтың өсуін ғана емес, тұтынушылардың мінез-құлқының өзгергенін де атап өтеді: автосалондарға көліктер келгенге дейін топтық комплектациялар мен сирек кездесетін түстерге алдын ала тапсырыс жиі берілетін болды. Клиенттер қажет нұсқаны күтуге және кезекке тұруға дайын. Дилерлер Jetour-ға жоғары қызығушылық болуын бағамен емес, брендтің сәтті позициялануымен түсіндіреді. Jetour жас және белсенді аудиторияға бағытталған: мәнерлі дизайн, бай жинақ және жалпы "қымбат" көлік сезімі. Осы қасиеттері оны "бюджетке емес", талғамға сай таңдауға мүмкіндік береді. X70 Plus-тен T2-ге дейінгі модельдерде сатып алушылар бұрынғыдан қымбат брендтерден іздеген барлық нәрсені таба алады.
JAC туралы айтсақ, бұл – Қытайдың Қазақстан нарығына ресми түрде 2016 жылы шыққан бірінші бренді. Сол уақыттан бері марка нарықтағы орнын жүйелі түрде арттырды: дилерлік желі құрылды, модельдік қатар кеңейді, жергілікті жинақтау іске қосылды. Дәл осы JAC елде Қытай автокөліктеріне деген сұранысты "сынап көрді" және орта сегменттегі рационалды таңдау стандартын белгіледі.
Қазақстан автонарығы халықаралық трендтерге сенімді түрде интеграцияланып жатыр. Қытай өндірушілері экспорттық нарықтардағы позицияларын күшейтіп, өз брендтерін технологиялы әрі сенімді деп қабылдатып келеді. 2024 жылы Қытай 6,41 млн автокөлікті экспорттап, әлемдегі ең ірі автоэкспорттаушыға айналды. 2025 жылы CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) болжамына сай, экспорт шамамен 6,2 млн болады. Бұл саннан сапаға көшудің белгісі. 2025 жылдың қаңтар-шілде айларында Еуропадағы қытай брендтерінің үлесі 4,8%-ға жетіп, екі есеге жуық өсті (JATO деректері). Бұл ЕО мен АҚШ-тан тыс жеткізілімдерді әртараптандыруға мәжбүрлеп отырған кедергілер мен реттеулерге қарамастан болған өзгеріс. Әсіресе Allur өз өндірістік қуатын және ел бойынша дилерлік желіні белсенді дамытып жатқанын ескерсек, бұл Қазақстан үшін тұрақты логистикалық тізбектер мен ассортименттің кеңейгенін білдіреді.
Экспансия қаржылық қадамдармен де қатар жүреді: Jetour-дың иелік ететін компаниясы – Chery тобы 2025 жылғы қыркүйекте Гонконг биржасында ең ірі IPO өткізді. Бұл инвестициялық мүмкіндіктерді күшейтіп, модельдер қатарын жаңартуды жылдамдатты. Мұндай оқиға Қазақстан нарығына да тікелей әсер етеді, мұнда жаңа модельдер жиі пайда болып жатыр.
Аталған барлық фактор орта сегменттегі үлестің айтарлықтай қайта бөлінуіне әкелді. Jetour және JAC кроссоверлері енді бұрын басым болған қымбатырақ корей және жапон брендтері тұрған нарықтық саланы иеленеді. Жергілікті жинақ, икемді сатып алу шарттары, кеңейтіліп жабдықталуы және нақты қолжетімділік жаңа стандартты қалыптастырды. Бұның бәрі клиенттер адалдығының артуынан да байқалады: дилерлік ортада кезектер мен тест-драйвтардағы жоғары конверсия тіркеліп отыр. Автонарықтағы белсенділік әрі теңге тұрақтылық сақтап тұрған кезде дәл осы брендтер жанданып келеді және байқап отырғанымыздай, өз позицияларын бергісі жоқ.

"Педофилдер арамызда жүр": Кішкентай қыздардың видеосына пікір қалдырып, қырындаған еркектер желі қолданушыларын шошытты
