Соңғы жаңалықтар
Соңғы жаңалықтар

"Дөңгелектегі бомба": Мамандар газбен жүретін көліктер қауіпсіз бе деген сауалға жауап берді

Көлігін газбен жүретінге ауыстыратын қазақстандықтар саны артып келеді. Көгілдір отын кәдімгі бензин мен дизельге қарағанда арзанырақ. Елімізде газ жетіспеушілігіне қарамастан, оны қалааралық тасымалдаушылар жиі пайдаланады. Сонымен қатар көлігіңізге газ орнату үшін көптеген кезеңдерден өту керек. Сарапшылар газбен жүретін көлікті "бомба" деп атайды. Бұл туралы Stan.kz ақпарат агенттігі 31-арнаның Информбюро бағдарламасына сілтеме жасап хабарлайды. 

Фото: rally36.ru

Жүргізуші Асхат Темірбеков қалааралық тасымалмен айналысады. Оның Hyundai көлігі зауытта газ баллонымен жабдықталған. Ер адам Шымкент–Түркістан бағытында рейс жасап, сол арқылы нәпақасын табады. Жүргізуші бензинмен немесе дизельмен жүру тиімсіз дейді.

"Газ үнемді. Ал дизельдік отын мен бензин қазір өте қымбат. Шымкенттен Түркістанға бару шамамен 2,5 мың болады, бұл біз үшін тиімді", – деді жүргізуші. 

Қазақстанда 12 мыңға жуық көлік газбен толтырылған. Олардың көпшілігі газ жабдығын пайдалануға ауыстырылды. Өйткені, газ бензиннен үш есе арзан. Бұл ретте автокөлікті газды пайдалануға ауыстыру үшін бірнеше деңгейден өту керек: 

  • уәкілетті органнан рұқсат алу; 
  • содан кейін техникалық қызмет көрсету станциясында автокөліктің дизайнына өзгерістер енгізу.

"Осыдан кейін техникалық жағдайға сәйкестігін бағалау, техникалық байқау және зертханада сынау жүргізіледі. Онда газбаллон жабдығын орнатқаннан кейін олар сынақ есебі мен диагностикалық картаны алады", – деді Ішкі істер министрлігінің Әкімшілік полиция комитетінің ерекше тапсырмалар жөніндегі аға инспекторы Арай Төлегенқызы. 



Бірақ көпшілігі газбаллон жабдығын белгілі ережелерді айналып өту арқылы орнатады. Сонымен қатар, жарылғыш емес материалдан жасалғанымен баллон ғана тексерілуге ​​жатады дейді мамандар. Негізгі қауіп тас жолдан келеді.

"Цилиндр алынып тасталды. Қысымды сынау жүргізіледі, газдың ағып кету мүмкіндігі қаралады, себебі мұнда екі клапан ғана бар. Бірақ газ магистралі тексерілмей қалады", – деді Республикалық техникалық байқау операторлары қауымдастығының төрағасы Михаил Булянский.

Автокөлік жөніндегі сарапшы Арсен Шақуовтың айтуынша, Қазақстандағы техникалық қызмет көрсету станцияларында заң нормалары жоқ. Бұл газ жабдықтарының дұрыс орнатылғанын тексеру мүмкін емес дегенді білдіреді. Мамандар Қызмет көрсету станциясы стандарттарын жасап, лицензиялау қажет дейді. Сондай-ақ газ көліктері "бомбаға" айналмас үшін мамандарды оқыту қажетін жеткізді.

"Бүгінде Қазақстанда сұйытылған газдың дұрыс орнатылғанын тексеретін төрт ресми пункт бар. Бүгінде техникалық байқаудың құқығы жоқ, енді ешкім көліктің астына түсіп, газ қондырғысының қаншалықты дұрыс орнатылғанын тексере алмайды", – деді Қауіпсіз жол қозғалысы қауымдастығының президенті Әрсен Шақуов. 

Бұл ретте техникалық қызмет көрсету станциясы газ баллондық жабдықтың жұмысы бұзылса немесе жанып кетсе, монтаждауға тек азаматтық заңнамада – сот арқылы жауап береді.

Айта кетейік, бұған дейін Мопед жүргізушілеріне көлікті тіркеп, А1 санатындағы лицензия алу үшін алты ай уақыт берілетіні туралы жазған едік.

Талқылау