Қазақстанда автосақтандыруды есептеу ережелері өзгереді
2025 жылдың сәуірінен бастап Қазақстанда автокөлікті сақтандыруға қатысты "бонус-малус” жүйесі бойынша коэффициенттерді есептеу тәртібі жаңартылады. Бұл туралы Stan.kz ақпарат агенттігі хабарлайды.
Фото: pixabay.com
Бұл өзгерістер жаңадан келген жүргізушілерге, жол ережесін бұзушыларға және шетелдіктерге қатысты. Кейбір санаттар үшін сақтандыру полистері қымбаттауы мүмкін, ал тәжірибелі және мұқият жүргізушілер үшін сақтандыру құны төмендейді.
Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі сақтандыру коэффициенттерінің жаңартылған шкаласын бекітті. Ең жоғары класс (13-ші) бұрынғыдай ең арзан сақтандыру полисін ұсынады. Жаңа минимум класс (М2) енгізіліп, сақтандыру құнын 7 есе арттырады.
Көлікті сақтандырудағы негізгі өзгерістердің бірі жүргізуші алғаш рет міндетті сақтандыруға өтініш берген жағдайда, оған 1,8 коэффициенті бар А класы беріледі (бұрын бұл 1,0 коэффициентімен 3-ші класс болатын). Бұл сақтандыру құнының екі есе артуына әкеледі.
Сонымен қатар, Қазақстанға уақытша келген шетелдік жүргізушілер бірден 13-ші сыныпқа өтеді, бұл олардың сақтандыру құнын төмендетеді.
Елімізде жол апатынан көз жұмғандардың мұрагерлеріне сақтандыру төлемін төлеу ұсынылды
Оған қоса, жол қозғалысы ережесін бұзған жүргізушілер М2 класына ауысады, бұл сақтандыру құнының айтарлықтай жоғарылауына себеп болады.
Құқық бұзушылықтар үшін жүргізуші М2 класына ауысады, бұл сақтандыру құнын арттырады. Бұл бұзушылықтар қатарына:
- Мас күйінде көлік жүргізу немесе оны мас адамға беру;
- Ішімдік ішкен жүргізушінің салдарынан қайғылы оқиғаның орын алуы;
- Жылдамдықты 40 км/сағ-тан асырып жүргізу немесе 20 км/сағ-тан артық қайталап бұзу;
- Қарсы жолақпен жүру;
- Қызыл бағдаршамға өту немесе жол полициясын елемеу;
- Жаяу жүргіншілердің және басқа жол қатысушыларының басымдықтарын бұзу;
- Қатерлі жағдайлар жасау, мысалы, басқа жүргізушілердің жылдамдығын немесе бағытын күрт өзгертуіне себеп болу;
- Техникалық ақаулары бар көлікпен жүру;
- Апат салдарынан үлкен материалдық шығындар.
Апатсыз жүргізу жағдайында жүргізуші жыл сайын сақтандыру сыныбын жоғарылатуға мүмкіндік алады. Ал 2025 жылдың сәуірінен бастап, 13-ші сыныпта 5 жылдан көп тәжірибесі бар жүргізушілер қосымша ынталандыру ала алады, бірақ бұл жүйенің нақты қалай жұмыс істейтіні әлі белгісіз. Сақтандыру компаниялары полистің құнын төмендетуге, бірақ белгілі бір минимумнан төмен болмайтындай коэффициенттерді қолдануға құқылы.
Еске салсақ, осыған дейін елімізде көлікке залал келген жағдайда міндетті автосақтандыру есебінен төленетін төлем көлемі артуы мүмкін екенін жазғанбыз.