"Мың доллар сұрайтындар бар": Елімізде жүргізуші куәлігін алу үшін пара беретіндер саны 10 есе өскен
Қазақстанда жүргізуші куәлігін алу үшін пара беру оқиғасы 10 есе өскен. Бұл туралы Stan.kz ақпарат агенттігі КТК арнасына сілтеме жасап хабарлайды.
Фото: marksadm.ru
Әкімшілік полиция комитетінің төрағасы Қайсар Сұлтанбаевтың айтуынша, Халыққа қызмет көрсету орталықтарында жүргізуші куәлігін алу үшін пара беретіндер 10 есе өскен.
Айта кетейік, жүргізушілерді сертификаттаумен халыққа қызмет көрсету орталықтарынан бұрын Ішкі істер министрлігінің Әкімшілік полиция комитеті айналысқан.
Қайсар Сұлтанбаев полицейлердің де лицензия беру үшін пара алғанын, бірақ оның мөлшері әлдеқайда аз болғанын жеткізді.
26 ақпанда парламенттің жоғарғы палатасында бұл ғана емес, жалпы жол қауіпсіздігі туралы да сөз қозғалды.
Қайсар Сұлтанбаевтың айтуынша, параны жеке автомектептер, такси жүргізушілері, жылдамдықты жүйелі түрде асырғандар да алған.
“Ішкі істер министрлігі жекеменшік автомектептерді бақылағанда, олар көлік жүргізуді ең қатал жол ережесі бойынша үйретті. Олар жүргізуші куәлігін алу үшін де емтихан тапсырды. Қазір бұл істе жемқорлық анық байқалады. Кезінде емтихан тапсыру, жүргізушілерді оқыту толығымен сыбайлас жемқорлыққа айналды деген кезде бұл қызмет түрі "Азаматтарға арналған үкімет" тұлғасында Цифрландыру министрлігіне берілді. Жасыратын несі бар? Бір жерде емтихан тапсыру шамамен 100 доллар (50 мыңға жуық) тұрады. Кей жерлерде 1 000 доллар (497 мың теңгеден аса) төлемей құжат берілмейді. Соның салдарынан жемқорлық көлемі 10 есе көбейді”, – дейді Сұлтанбаев.
Өткен жылдың өзінде 2,5 мыңға жуық қазақстандық жол апатынан қаза тапты. Ал кейінгі онжылдықтарда жазатайым оқиғалардан 23 мың адам мерт болды. Бұл шағын қала тұрғындарымен салыстырғандағы көрсеткіш. Бас прокуратура мұны жекеменшік автомектептердегі жүргізушілерді даярлау сапасымен тікелей байланыстырып отыр.
“Мемлекеттік несие бюросының мәліметі бойынша, жазатайым оқиға үшін сақтандыру төлемдерін алған әрбір бесінші жүргізушінің көлік жүргізу тәжірибесі екі жылдан аз. Автомектептермен тәуелсіз қызметтің қатаң тәжірибесін бастан өткердік. Енді қателерді түзетуіміз керек. Олар мемлекеттік бақылаудан бас тартты, енді оны қайтадан енгізу керек”, – дейді Мемлекеттік кәсіпорынның Құқықтық статистика және арнайы есепке алу жөніндегі комитетінің төрағасы Руслан Әлкенев.
Әлкеневтің айтуынша, түні бойы ұйықтамай көлік жүргізіп, техникалық жағдайы күмәнді автомобилмен адам тасымалдайтын такси жүргізушілерін де бақылау керек. Бас прокуратураның ресми мәліметінше, өткен жылы жеке таксилердің қатысуымен болған жол-көлік оқиғасынан 40-тан астам адам қаза тапқан.