Соңғы жаңалықтар
Соңғы жаңалықтар

Қызылордалық азамат сағатына 200 шақырым бағындыратын Волга көлігін жасап айдап жүр (фото)

Тоқырау жылдары еді. Кеңестен қалған техниканың барлығы талан-таражыға түсіп, қаңқасы ғана қалған кез-тін. Қолдағы он шақты қараның да түк бағасы жоқ.

volga-1

Жеңгелеріміз бір қойды бір қорап сабынға, ағаларымыз екі жартыға айырбастап жіберіп, қарап отыра беретін. Осындай алмағайып заманда жан бағудың өзі қиындап кеткен. Әйтеуір әр тіршіліктің басын шалып, күн көрісін айырып жүрген бір адам. Сондай сәтте көрші Жұманазардың ойына ерекше бір дүние келе қалыпты. Баяғы совхоздың гаражында қаңқасы қаңтарылып тұрған ГАЗ-53 көлігін үйіне сүйретіп әкелді де, оған трактордың моторын салып, жүргізіп алды.

Ауыл біткен Жұма­на­­зардың «тыртылдақ көк қас­қасын» қызықтайды. Өзі қатты жүрмейді. Онысы түсінікті де. Трактордың мо­­то­рымен қайдағы қатты жүр­ген? Бірақ бар ғой, осы көлік ауылдың әжетіне жарады. Егістіктен шөп тасиды. Таудан отын әкеледі. Сыр­ға сексеуілге барады. Елдің кө­мірін жеткізіп бе­реді. Базарға малын апарады. Әйтеуір тыным таппай­тын. Басында ала шаңға қара түтіні араласып тыртылдап кетіп бара жатқаны ерсі көрінгенімен, кейіннен жұрт оған үйреніп алды. Қанша дегенмен қолдан құрастырылған дүние ғой, арасында бұзылып қалатын. Жұмекең қара майға малшынып жүріп әлгіні ертесі қайта жүргізіп алады. Мұны неге еске алып отырмыз? Бұл қажеттіліктен туған дүние еді. Өйткені, осы көлік бір отбасын асырады. Қазір мұндайды көрмейсіз. Есе­сіне, Қы­зыл­­ор­даңызда 1957 жылы шық­­­қан ГАЗ-21 кө­лігі желмен жа­­рысып жүр.

volga-4

Тоқырау жылдары еді. Кеңестен қалған техниканың барлығы талан-таражыға түсіп, қаңқасы ғана қалған кез-тін. Қолдағы он шақты қараның да түк бағасы жоқ.
Жеңгелеріміз бір қойды бір қорап сабынға, ағаларымыз екі жартыға айырбастап жіберіп, қарап отыра беретін. Осындай алмағайып заманда жан бағудың өзі қиындап кеткен. Әйтеуір әр тіршіліктің басын шалып, күн көрісін айырып жүрген бір адам. Сондай сәтте көрші Жұманазардың ойына ерекше бір дүние келе қалыпты. Баяғы совхоздың гаражында қаңқасы қаңтарылып тұрған ГАЗ-53 көлігін үйіне сүйретіп әкелді де, оған трактордың моторын салып, жүргізіп алды.

Ауыл біткен Жұма­на­­зардың «тыртылдақ көк қас­қасын» қызықтайды. Өзі қатты жүрмейді. Онысы түсінікті де. Трактордың мо­­то­рымен қайдағы қатты жүр­ген? Бірақ бар ғой, осы көлік ауылдың әжетіне жарады. Егістіктен шөп тасиды. Таудан отын әкеледі. Сыр­ға сексеуілге барады. Елдің кө­мірін жеткізіп бе­реді. Базарға малын апарады. Әйтеуір тыным таппай­тын. Басында ала шаңға қара түтіні араласып тыртылдап кетіп бара жатқаны ерсі көрінгенімен, кейіннен жұрт оған үйреніп алды. Қанша дегенмен қолдан құрастырылған дүние ғой, арасында бұзылып қалатын. Жұмекең қара майға малшынып жүріп әлгіні ертесі қайта жүргізіп алады. Мұны неге еске алып отырмыз? Бұл қажеттіліктен туған дүние еді. Өйткені, осы көлік бір отбасын асырады. Қазір мұндайды көрмейсіз. Есе­сіне, Қы­зыл­­ор­даңызда 1957 жылы шық­­­қан ГАЗ-21 кө­лігі желмен жа­­рысып жүр.

«Қызылордада бір кәсіп­кер жігіт ескі «Волганы» қа­йта жасатып, жұмысына мініп жүр екен» дегенді есті­генде, шыны керек, сенбедік. Өзінің шыққанына 60 жыл болған «Волга» қалайша мініске жарамақ? Адам миы­на сыймайтындай жағдай ғой. Сонымен іздеп көрдік. Таптық. Қап-қара, жып-жыл­тыр, тұмсығында елігі ой­қас­тап тұрған белгісі бар ГАЗ-21 көлігі есік пен төрдей боп қақ алдымызда тұрды. Расында, 1957 жылы шыққан екен. Бірақ көлік иесі машинаны өзінің қалауынша өзгерткен. «Вол­га» көлігінің қаңқасын алып, оның тұмсығын екі шетінен қысқартып, төбесін төмендетіп, артқы жағын да жіптіктей етіп жиған. «Kia» автокөлігінің моторын салған. Сағатына 200 ша­қырымды ентікпей бағын­дырады.

«Тас жолда кейінгі шыққан «Lexus 570» осы «Волгаға» жете алмапты» деген аңыз жүр ел арасында. «Волга» екенін айқындап тұ­ратын әрбір детальді Санкт-Петер­бургке тапсырыс беріп жасатқан. Жарық шамдарының бәрі сонда жасалған. Салонына то­­лықтай «Infinity» көлігінің жаб­дықтарын орнатқан. Соңғы шығып жатқан машиналарда қандай артықшылық бар, соның барлығы «Волгада» тұр. Климат бақылаудан бас­тап былғары орындыққа дейін қажетіңізге жарайды. Тіпті, түнде артыңыздан келе жатқан көліктің жа­ры­ғы көзіңізді қарып, ма­за­ңызды алса, бір түймені баса саласыз, үш айна да қа­раңғыланып, жаныңыз рахат табады. Орындықтарының өзі «ақылды». Жүргізуші орын­дықтың «миына» өзіне жайлы жағдайды енгізіп қояды. Бір түймені басса бол­ды, орындық ыңғайлы қа­лыпқа келе қалады. Көлік қозғалтқышы да автомат­тандырылған.

Үлкен жолда 100 шақы­рымға 14 литр бензин «жей­ді» екен. Қалада бұл шы­ғын 4 литрге артады. Де­генмен, «Волгаға» газ да қойыл­ған. Солайша, жанар-жағармайдан келетін шығын біршама азайтылған. Кө­лік Қарағандыда тұратын бір өнертапқышқа тапсырыс беріп, құрастырылған. Қаңқасын да сол жақтан сатып алған. Қайта жасап шығуға 1 жылдан аса уақыт кетіпті. Қызылордаға келгеніне бір айдан әлі асқан жоқ. Кәсіпкер Данияр Әбілханов көлікті мақтан үшін емес, өзінің рахаты үшін жасатқанын айтады. Әйтпесе, осы «Волганы» қайта құрастыруға кеткен шығынға су жаңа джип сатып алуға болатындай екен…

Ержан Байтілес,«Егемен Қазақстан»

Жіберіп алмаңыз:

Қазақстан тұрғынында бірнеше пәтердің құнына тең автомобиль бар

Ер адам «Жигулиден» шынжырлы көлік жасап қар тазалады (видео)

Үндістандық кәсіпкер жұмысшыларына 1260 көлік пен 400 баспана сыйлады

Талқылау