Соңғы жаңалықтар
Соңғы жаңалықтар

Зағип талапкер ҰБТ-дан суреттері бар сұрақтарға байланысты өте алмады

Жас жігіттің Білім министрлігінің басшысымен кездесуінен кейін ҰБТ-да сұрақтар өзгертіліп, ол жоғары балл жинай алды. Оралда көзі көрмейтін талапкер ұлттық бірыңғай тестілеуде иллюстрациясы бар сұрақтарға тап болды. Осы себепті Александр Черченко есімді оқушы өзіне берілген сұрақтарға бірден жауап бере алмаған деп хабарлайды, Stan.kz ақпарат агенттігі Хабар 24-ке сілтеме жасап.

"Кейбір басқа сабақтарда суретті сұрақтар да болды. Математикада осі-ке қатысты сұрақтар берілген. Яғни графикамен, кестемен, тіпті басқа теңдеулер қойылған сұрақтар болды. Сіз өзіңіз жақсы түсінесіз, көмекші суреті бар сұрақты дәл түсіндіріп бере алмайды, ол қанша түсіндіргенімен мен көрмегендіктен түсінбеймін. Біз білім министрімен кездесуге жазылып, мүгедек жандар ҰБТ тапсыруға өзгерістер енгізілгенін қалайтынын айтқымыз келеді", – деді Александр Черненко.

Александрдың Білім және ғылым министрі Асхат Аймағамбетовпен кездесуінен кейін ҰБТ-дағы мәселелер бір жаққа келтірілді. Ол екінші мүмкіндігінде 84 балл жинаған. Бірақ көп ұзамай білім министрлігі Оралдың университеттеріне өзі таңдаған "Құқық" мамандығына бірде-бір грант бөлмегені белгілі болды. Тиісті бөлімде көрсетілген мүгедектерге арналған бір пайыздық квота да көмектеспейді. Университетте бір жыл оқу, жігіттің айтуынша, жарты миллион теңгеден асатын көрінеді. Ал бірінші топтағы мүгедектің ондай ақшасы жоқ.

“Мүмкіндігі шектеулі қазақстандықтар жоғары оқу орындарына құжат тапсыру кезінде өздерінің квоталары арасындағы конкурсқа қатысады”, – деп мәлімдеді мемлекеттік білім беру тапсырысын қалыптастыру бөлімінің бастығы Жанна Есінбаева. 

"64 адам өтініш қалдырып, олар өздерінің мүгедектік санаттарын көрсеткен. Оның 21-інің көздері нашар көреді. Егер олар шекті баллға қол жеткізсе, конкурсқа қатысып, ереже бойынша барлығы грантқа ие болады. Біз ешкімді жарты жолда қалдырмаймыз", – деп қосты ол.

2020 жылы ҰБТ тапсырған 130 мыңның 400-і мүгедектер санатында. Биылғы жылы жоғары білім алуға үміткерлер тіпті аз. Олардың саны алты есеге азайған. Қоғам белсенділері мұны жоғары оқу орындарының да, білім беру бөлімінің шенеуніктерінің де мұндай балаларды оқытуға дайын емес екендігімен байланыстырады.

Мәжіліс депутаты Ирина Смирнованың пікірінше, жоғары білімге қол жеткізудің жолы айтарлықтай қиын.

"Егер жоғары білім алу туралы айтатын болсақ, әрине, мұнда көптеген сұрақтар туындайды. Біздің орта және жоғары оқу орындарымызда мүмкіндігі шектеулі жандарды қолдау орталықтары іс жүзінде жоқ екенін атап өткен жөн. Әдетте, дамыған елдердің университеттерінде мұндай орталықтар бар. Ол жерде психологиялық тұрғыдан, заңды түрде қолдау көрсетеді. Жоғары немесе арнаулы орта оқу орнына физикалық қол жеткізу үшін тағы не істеу керек екенін түсінбеймін. Білім және ғылым министрлігі осындай оқушыларға арналған арнайы құрылғылардың қажеттілігі туралы ойлануы керек. Мұндай нәрсені кім жасады деп ойлайсыз? Менің ойымша, ешкім", – деді Смирнова.

Оқу орындарының техникалық жабдықталуынан басқа, мамандардың пікірінше, мұғалімдер ерекше қажеттіліктері бар адамдармен жұмыс істеу ерекшеліктерін де білуі шарт.  

Талқылау